DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sosyal Medyada Grafik Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 225
Güz/Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı sosyal medyada grafik uygulamalar yapabilmek için gerekli temel yazılımları tanıtmak, yayınlanacağı mecraya uygun görselleri oluşturmaya olanak sağlayan teknikleri öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Piksel tabanlı grafik görseller oluşturmaya olanak sağlayan yazılımları kullanabilecek,
  • Sosyal medya platformlarında kullanılmakta olan grafik uygulamalarının niteliklerini belirtebilecek,
  • Farklı sosyal medya platformları için kampanya görselleri tasarlayabilecek,
  • Yenilikçi, yaratıcı sosyal medya grafik uygulamalarını örneklerle açıklayabilecek,
  • Planlanan bir sosyal medya kampanyasının grafik görsellerini farklı sosyal medya platformları için görsel bütünlük teşkil edecek şekilde projelendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriğini, sosyal medyaya yönelik grafik üretim süreçlerinin temel adımları ve farklı platformlarda nasıl uygulandıkları oluşturmaktadır. Öğrenciler, derste aldıkları teorik altyapı ve pratik bilgilerin uygulamalarını laboratuvar ortamında yapacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. . Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi Yazar: Özgür Alican Bölüm 1
2 Temel örnekler. Uygulamalar için kullanılacak yazılımların tanıtımı. Çeşitli mecralardan örnek sm araştırılması
3 Sosyal medyadaki grafik uygulamalar için altyapı hazırlığı ve teknik özellikleri. Proje 1 tanımı ve uygulama. Proje 1, 2 ve 3 için gerekli malzemelerin toplanması
4 Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram gibi popüler sosyal medya ağlarında kullanılan grafik uygulamaların incelenmesi Proje 1 uygulama
5 Sosyal medya platformlarındaki grafik uygulamaların teknik özellikleri Proje 1 uygulama
6 1. uygulamanın teslimi ve 2. proje için örneklerle bilgilendirme.
7 Seçilen kampanya teması dahilinde sosyal medya markalaştırma uygulaması 2. Proje 2 uygulama
8 Proje 2 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. Proje 2 uygulama
9 Proje 2 uygulama ve kampanya çalışmasının SM mecralarına özel geliştirilmesi. Proje 2 uygulama
10 Proje 2 teslimi. Proje 3 için örneklerin incelenmesi. Proje 2 uygulama
11 Seçilen kampanya teması dahilinde sosyal medya markalaştırma uygulaması 3. Proje 3 uygulama
12 Proje 3 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. Proje 3 uygulama
13 Proje 3 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. Proje 3 uygulama
14 Proje 3 teslimi
15 Uygulamaların portfolyo haline getirilmesi ve sunumu Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi Yazar: Özgür Alican Bölüm 2
16 Dönem sonu değerlendirmesi
Ders Kitabı

Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi
Yazar: Özgür Alican
ISBN: 9789944711524

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
3
75
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
3
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest